-->

25 Mayıs 2011 Çarşamba

Girişimciliğin 8 sırrı

Infomag Dergisi özellikle araştırma konularını çok beğendiğim bir dergidir. Geçen ay benden girişimcilik için 8 önemli noktayı kendileriyle paylaşmamı rica ettiler. Ben başlıkları ve çok kısa olarak içeriği onlarla paylaştım. Bu haber AnadoluJet’in aylık dergisinin Nisan sayısında çıktı. Öncelikle Serdar Turan ve Necip Şahin’e teşekkür etmek istiyorum. Teşekkürüm iki nedenden dolayı: Birincisi kısa başlıklarımdan Türkçe-İngilizce bir çalışma çıkarmışlar. İkincisi ve daha önemlisi AnadoluJet gibi Türkiye’nin genç girişimcilerini taşıyan bir havayolunun uçaklarında bu haberi girişimcilerin okumalarına olanak yaratmışlar.
Başlıklar:
1. Fikir tek başına hiçbir şeydir,
2. Fikre aşık olmak körlük yaratır,
3. Ürüne değil modele odaklanmalı (Belki hepinize komik gelebilir ama İDDAA’nın yaratıcısı olarak bugüne kadar sadece 1 kere İDDAA kuponu doldurdum. Hem de İDDAA başladıktan 5 yıl sonra İDDAA bayisi sahibi kuzenimden yardım alarak yaptım bunu),
4. Girişkenlik ile girişimcilik arasındaki farkı anlamak gerekiyor,
5. Ölçek ekonomisi çok önemli,
6. Trend analizleri girişimcilik’te çok belirleyici oluyor,
7. Teknoloji’nin çekiciliği iş modelini bozabiliyor,
8. Patent önemli ama, “bekaret kemeri” deği


 



Naptik Lan Biz

0 yorum:

Yorum Gönder

Anasayfaya Üste Git Copyright © 2011 Hayata PanTik At!... ®