-->

29 Mayıs 2011 Pazar

Ders Çalışma İsteği Nasıl Kazanılır Motive Olmak İçin İpuçları

Sınavlara hazırlanıyorsunuz fakat içinizden bir türlü ders çalışma isteği doğmuyor mu? Ya da çocuğunuzu derslerine çalışması yönünde motive etmekte çaresiz mi kalıyorsunuz ? Psikolojik Danışman M. Kemal Hayta’ya göre öğrencilerin derslere yoğunlaşabilmesi ve başarıya ulaşabilmesi için  temel 18 adım var. İşte o adımlar:


Öğrencilerin ders çalışırken duygusal zekâsını kullandıracak yöntemler:


İrade: Öğrencinin ders çalışmayı istemesi va da istememesidir. Öğrencinin iradesini kullanması, ders çalışmak içinden gelmemesine rağmen, iradesini kullanarak ders çalışmaya başlamasıdır. Ders çalışmak içinden gelmediği için ders çalışmaz ise iradesini kullanma noktasında zorluk yaşıyordur. Bu zorluğu aşmak için ilk başta kendisini zorlamalıdır. Bu işe başarılı olduğu derslerden başlayabilir.


Azim: Ders çalışırken zor sorularla, anlayamadığı konularla karşılaştığında pes etmeden çalışmaya devam edebilmesidir.


Sabır: Ders çalışırken zorlanmasına, sıkılmasına rağmen ders çalışmaya devam etmesidir.


İstikrar: Her gün düzenli olarak ders çalışmasıdır.


Stresle başa çıkma becerisi: Stres, öğrenciye ders çalışması gerektiğini hatırlatır. Bu da öğrencinin ders çalışma konusunda plan ve program yapmasını, zamanını verimi kullanmasını sağlayabilir.


Duygusal kontrol: İçinden ders çalışmak gelmese bile çalışması gerektiği için kendi kendini ikna ederek, ders| çalışmasıdır.


Empati: Anne-babasının, kendisinin neden ders çalışmasını ve başarılı olmasını istediklerini anlayabilmesidir.


Öz güven: Bildiği bir konuda soru sorulduğunda, öğretmen soru sorduğunda, parmak kaldırmak, cevap vermek ya da tahtaya kalkabilmektir.


Üretkenlik: Ders çalışırken çözemediği sorunun çözümünü öğrenebileceği yeni yollar bulabilmektir. Başarı için yeni stratejiler keşfetmektir.


Sorumluluk: Öğrencinin ders çalışmaya kendi kendisine, başkası söylemeden başlamasıdır.


Liderlik: Öğrenciler sınıfta ders dinlerken, gürültü ve yaramazlık yapan arkadaşlarını, öğretmeni dinlemeye yönlendirmesidir.


İkna yeteneği: Ders çalışırken, arkadaşlarının kendisim eğlenceye davet etmesine rağmen onları ders çalışmaya razı etmesidir.


Yönetim Becerisi: Zorlandığı ve başarısız olduğu derslerde arkadaşlarının kendine yardım etmesini sağlamasıdır.


İletişim Becerileri: Anlamakta zorlandığı derslerde bile öğretmenleri ile iyi iletişim kurabilmesidir.


Takım Çalışması: Arkadaşlarıyla beraber, grup halinde yardımlaşarak ders çalışabilmesidir.


İşbirliği: Arkadaşlarıyla proje çalışmalarına katılabilmesidir.


Uzlaşma Becerisi: Sınıfta ders dinlerken, gürültü yapıp dersi kaynatmaya çalışan arkadaşlarına, onlarla kavga etmeden, bu durumdan rahatsız olduğunu anlatıp, onların hatasını fark etmelerini sağlamasıdır.


Doğru Karar Verebilme Becerisi: Hangi derse ne kadar, nasıl, çalışacağını doğru belirleyebilmesidir.


Kitap: Biraz Hiperaktifiz Galiba


Yazar: M. Kemal Hayta


Yayınevi: Timaş Yayınları


Türü: Psikoloji


Yayın tarihi: Nisan 2011,


Sayfa sayısı: 320


ISBN: 9786051144566


Nereden Çıktı Bu Hiperaktivite?


“Oğlum, iki dakika otur da dinlen. Nerden buluyorsun bu kadar enerjiyi bilmem ki.”


“Bak komşu gördün mü? Bir buzdolabına tırmanmadığı kalmıştı onu da yaptı kerata.”


“Çocuğum çok zeki ama bir türlü dikkatini toplayıp derslerine yoğunlaşamıyor hocam. Derslere karşı ilgisi yok, kendisi sınıfta aklı başka yerde. Ne yapsak?”


“Çalışıyor, gayret ediyor ama nafile. Karnede yine üç kırık not var.”


“Normalde başarılı ama sınavlarda yapamıyor. Sınavlarda soruların hepsini çözmeye zamanı yetmiyor.”


“Bilgisayar kurdu. Bilgisayarda her şeyi yapıyor, ama dersleri çok kötü. Geç algılıyor, ” Ne yapacağımızı bilemiyoruz.”


Artık günümüzde bu türden konuşmalara hemen her ailede şahit olunuyor. Yerinde duramayan kıpır kıpır çocuklar, onlara tahammül etmeye çalışarak başarılı olacakları günü iple çeken anne babalar…


Okullaşmanın rağbet gördüğü çağdaş dünyada çocuklardan üstün akademik başarı bekleniyor. Çocukların bir kısmı ise ellerinde olmayan nedenlerle bu beklentiyi yeteri kadar karşılayamıyor. Hiperaktivite, dikkat eksikliği ve öğrenme güçlüğünün kıskacında kalan çocuklar büyük bir ümitle kendilerini anlayacak ve sıkıntılarına çare olacak büyüklere ulaşmak istiyorlar.


Beklentisi artan ebeveynler, buna cevap vermekte yetersiz kalan çocuklarıyla onları geleceğe nasıl taşıyabileceklerinin tedirginliğini yaşıyorlar.


Psikolojik Danışman M. Kemal Hayta “Biraz Hiperaktifiz Galiba” ile dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve öğrenme güçlüğü çeken çocukların hem ev hem de okul hayatlarını göz önünde bulundurarak bu konuda sıkıntı yaşayan ebeveynlere ve öğretmenlere rehberlik ediyor.


HABER 7


Ders Çalışma İsteği Nasıl Kazanılır,Derslere Motive Olamıyorum,Sınava Çalışma İsteğim Yok,Sınavlara Çalışma Azmi Nasıl Kazanılır,Çocuğum Ders Çalışmak İstemiyor,Derslere Konsantre Olmak İçin Ne Yapmak Gerekir


 



Naptik Lan Biz

0 yorum:

Yorum Gönder

Anasayfaya Üste Git Copyright © 2011 Hayata PanTik At!... ®